ТВДС5

Правильні принципи виховання дітей

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
 

090221-219 лютого до нас в семінарію завітала завідувач кафедри педагогіки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, пані Галина Гудзь, яка виступила з лекцією «Визначення педагогіки і основні правильні принципи виховання дітей». Педагог за покликанням, ця надзвичайно ерудована жінка в доступний спосіб пояснила суть педагогіки, зокрема релігійної і загально розкрила її історичний розвиток на Україні. Під час конференції, хто хотів, міг для себе багато почерпнути і відкрити нового, що дотепер не знав.

За її словами етимологія слова «педагогіка» має різне значення: в українській мові виховання – означає заховати від небезпеки, плекати душу дитини, дітоводіння, однак в російській мові – воспитание (нагодувати). Виховання починається ще з утроби матері. Батьки, а особливо мати повинна з ніжною люблячою турботою пригортати дитину до своїх грудей усвідомлюючи цей безцінний Божий Дар. При цьому дитя, відчуваючи опіку і теплоту поступово крок за кроком пізнає життя у світлих тонах.

Однак тепер в умовах фінансової кризи і гоніння за збагаченням молоді мами мало виховують або взагалі стараються забезпечити дітей лише необхідними речами: гроші, одяг, їжа і т.д. Стрімко зростає соціальне сирітство. Багато виїжджають за кордон, розриваючи тісні сімейні зв’язки, наростає відчуження в любові і спілкуванні. Соціологічні дослідження стверджують, що молоді дівчата не бажають народжувати більше як одну, дві дитини, оправдуючись тим, що спочатку мають здобути перспективний фах, забезпечити себе гідним життям. Аргумент переконливий, проте після цих здобутків батьки так заклопотані цими справами, що не намагаються розвивати дітей, байдуже спостерігають за тим, що діти звикають бачити світ «перевернутим вниз».

Також поширюється так звана «телегонія» - коли жінка має кілька чоловіків, а її дитина може бути подібна до першого партнера. В наслідок цього втрачається суть покликання жінки – народити і виховати дитину, а натомість дівчата формують себе як моделі (90/60/90), з чого виникають багато хвороб.

090221-1Мати однак повинна любити дитину безумовно так, як нас любить Господь. А батьківство має бути усвідомлене і вистраждане. Пані Галина наголошує, що найкращим прикладом для наслідування у вихованні дітей є Пресвята Богородиця,  яка всеціло і смиренно віддавала себе піклуванню Господа, вчила Ісуса Христа бути дитиною.

Очевидно, що українці вміли виховувати дітей з допомогою багатого фольклору: колискових, казок, байок, віршів. Вражає те, що жоден народ не має у світі стільки пісень, як українці біля 300 тисяч. Дивує нас факт, що українська колискова пісня має лікувальні властивості. Одна лікарка Галина Хоткевич завдяки колисковим повертає до здоров’я аутично-хворих дітей, які не реагують на зовнішнє середовище, замкнуті в собі. Колискові пісні за допомогою магнітофону пропускали через воду, в якій купали дітей. Результати виявилися феноменальними, діти почали реагувати і швидко одужували.

Вершиною народної педагогіки без сумніву є козацька педагогіка. Метою якої було вишколювати фізичний дух, вчити грамотності, освіченість, мужньо захищати батьківщину, поваги до старших людей, високо цінувати дівочу цнотливість. Адже, втрата цноти за межами шлюбу знеславлювала дівчину. В ті часи бурхливо розвивалися козацькі школи, працювали 24 друкарні (порівняно Росія мала дві), видавалася духовна література, була видрукувана перша Острозька Біблія, Києво-Могилянська академія давала світові відомих діячів, світочів науки.

Потрібно віддати належну шану нашим педагогічним науковцям таким, як: Григорій Ващенко, який у своїй праці «Виховний ідеал» підкреслював, що виховання має основуватися на слугуванні Богові і своїй країні; Софія Русова, яка з 16 років працювала на ниві освіти, заснувала перший дитсадок, вперше започаткувала національну педагогіку; Антон Макаренко, Василь Сухомлинський та інші.

Майбутнім священикам необхідно здобувати навики в духовній педагогіці; вчити наслідувати Христа в дусі блаженств Нагірної проповіді. Основоположниками цієї науки вважаються великі вчителі Церкви Тертуліан, св.Августин, св.Тома Аквінський.

Однією з основних виховних структур є школа, з гр.- озн. місце радості, яке повинна навчити  дітей вчитися, працювати, жити, бути. Батьки, викладачі мають за обов’язок навчити дитину бути людиною, перш за все жертовною на тому місці, де вона перебуває, слідувати за висловом мудрого філософа Г.Сковороди: «Якщо я хочу, щоб мене любили, я сам люблю». Доводити дітям, що світ не обмежується рамками комп’ютера, телефону, телевізора, розпусних втіх, а відкривається зміст життя завдяки любові, взаєморозумінню і підтримці.

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити

float
© 2008 - 2016. Тернопільська Вища Духовна Семінарія. Всі права застережено.
Використання матеріалів сайту дозволено при умові обов'язкового вказання активного гіперпосилання на джерело.
Прес-служба ТВДС не завжди поділяє думку авторів публікацій.

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

Please publish modules in offcanvas position.